Rondreis Scandinavie met de camper in 2017

Vlak voor vertrek

Op donderdag 13.10 vertrekken we richting Emmen om de camper op te halen. Op de afgesproken tijd (14.30) rijden we het terrein van P&M camperverhuur op waar de hartelijk worden begroet. Na een kopje koffie worden de bijzonderheden van de camper uitgelegd. Laura wordt verteld hoe de zaken aan de binnenkant zijn geregeld, terwijl Robert de techniek voor zijn rekening neemt.

Een uurtje later vertrekken we weer richting Leeuwarden. Het is even wennen, maar de eerste indruk is goed. Meer motorvermogen en een lichtere camper komt de rijeigenschappen ten goede. Alles werkt naar behoren. De namiddag wordt benut met het inrichten van de eerste zaken. Paul en Sylvia en de kinderen komen 's avonds nog een kopje koffie drinken en ons een fijne vakantie wensen. Uiteindelijk gaan we voldaan slapen, maar beseffen dat het nodige nog gedaan moet worden.

Vrijdag wordt besteed aan het doen van boodschappen. We zijn tenslotte Nederlanders en nemen het liefst onze eigen aardappels mee. De koelkast is goed gevuld en ook de ruimte onder het bed staat vol met zaken die in Scandinavië erg duur zijn. (bier en wijn dus . . ) Uiteindelijk hebben we nog even tijd genomen voor een bezoekje aan de moeder van Laura. 's Avonds om 10.00 uur doen we de laatste keer de deur van de camper op slot en gaan we nog even tv kijken. Dat moeten we tenslotte de komende vier weken missen.