Rondreis Scandinavie met de camper in 2017

De eerste reisdag

Vanochtend rustig aan gedaan en nog uitgebreid koffie gedronken terwijl we de krant lazen. Uiteindelijk rond10 uur vertrokken richting Leer Duitsland. Het was druk, maar het verkeer liep niet vast. Ook bij Bremen en Hamburg waar je altijd met wegwerkzaamheden wordt geconfronteerd ging het vlot. Het navigatiesysteem van de camper laat te wensen over. Het komt waarschijnlijk doordat we de TomTom gewend zijn. Nadat we beide systemen naast elkaar gebruiken, krijg je het idee dat je een dementeerende bejaarde bent, want het is een overdaad aan informatie. Uiteindelijk wint Xander het van de vrouwelijke stem van de Zenec.

Het doel is Denemarken en onderweg heeft Laura een leuke overnachtingsplaats gevonden aan de kust. Gezien de drukte besluiten we een telefoontje te plegen met de camping en een plekje te reserveren. We zijn welkom en er is een Nederlands echtpaar die ons te woord staat. We kunnen dus rustig onze reis vervolgen. Het passeren van de grensovergang gaat vlot, hier werd de hele dag een file gemeld. We halen nog wat Deense kronen en gooien de tank vol. We worden vriendelijk ontvangen en we mogen te voet een plaatsje uitzoeken. Dat betekent in het bijzijn van een Kramer dat alle opties uitgebreid worden bekeken. Uiteindelijk valt de keuze op een mooi rustig plekje.

Nadat de twee jaar geleden gemaakte blokken onder de voorwielen zijn geplaatst, kan Laura de mosterdsoep warm maken. Het is rond acht uur als we gaan eten. 's Avonds regent het even als het donker is geworden.